Pages

Monday 12 December 2011

WAKTU SOLAT FARDHU

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl


Alhamdulillah.. Syukur aku kepada NYA masih diberi peluang untuk meneruskan hari-hari yang mendatang.Bak kata ayat-ayat cinta semalam sudah menjadi kenagan, hari ini sudah pasti tiba.. esok hanya DIA yang tahu..  Dengan runag masa yang singkat ini aku dapat mecuri-curi belajar untuk add gadget kat blog. Hari ini aku belajar dari blog DenaiHati. Kredit untuk owner blog DenaiHAti yang aku sendiri tidak pernah kenal owner dia. Tidak perlu cerita panjang aku cuma ingin berkongsi ilmu sikit untuk dapatkan waktu solat macam dalam blog aku ini.


Langkah 1: Klik URL DenaiHati http://denaihati.com/projek-waktu-solat/waktu-solat-generator


Langkah 2: Plih kawasan seperti gambar rajah dibawah.




  
Langkah 3: Pilih Warna Kaunter yang digemari. Ada tidga warna sahaja. Merah,Hijau & Biru.




Langkah 4: Pilih dimana anda hendak meletakkan text. Tegah, Kiri atau Kanan.


Langkah 5: Klik pada panel untuk dapatkan kod kemudian copy HTML text dan paste kedalam widget blog anda.




Mudah sahaja kan untuk medapatkn Waktu Solat ini di blog anda. Apa lagi, marilah kita letak diblog masing-masing agar kita dapat menjaga waktu solat. Selamat mecuba.

No comments:

Post a Comment