Pages

Thursday 8 December 2011

Perlukah Kita Menjadi Orang Yg Kaya???

Salam & selamat pagi semua..

Dalam perjalana pulang dari menghantar isteri kesayanganku ke office pagi ini.. dihadapan kereta aku ada seorang brother ni yg bertubuh agak besar&gempal menuggang motor yg mana motor yang ditunggangnya lebih KECIL daripada penunggan motorsikal tersebut... hahaha.. x baik gelakkn org.. Itu tak penting.. Yang penting aper yg boleh aku share kat sini.. Walaupun dalam keadaan tubuh badan yg susah untuk bergerak namun beliau atau pun brother tersebut cukup gigih membawa keropok yg penuh dikiri&kanan handle motor tersebut yg aku anggarkan ada dlm lebih kurang 50 hingga 60 bungkus.. Munggkin brother ni nak hantar jual kat kedai secara consigment agak nya.. terdetik dlm hati aku..

Tergerak aku untuk berhenti kereta bertanya.. apakan daya kereta tengah laju.. hehehe.. Apa yg aku dapat belajar dari situ kita memang x perlu jadi kaya. Tapi di zaman globalisasi ni kita perlu cari duit untuk teruskan perjalanan hidup kita..memnag tanpa duit pun kita boleh hidup.. Duit bukan segala-galanya.. Tapi segala-galanya perlukan duit zaman ni.. Bak kata org sekarang masuk toilet pun kene pow 20sen.. Sabar jer la aku.. Tp kalau brother tadi beli untuk makan sendiri lain la cerita.. hahahaha..

Ape2 pun satu perkongsian dari satu renungan.. Selamat Maju Jaya..

No comments:

Post a Comment